Kūno kalba yra labai informatyvi. Jei išmoksite teisingai skaityti neverbalinius signalus, daug sužinosite apie tikruosius žmogaus jausmus.
Dauguma žmonių nekreipia dėmesio į tai, kai jų pašnekovai sėdi, kaip jie atrodo ar kaip gestikuliuoja rankomis pokalbio metu ir pan. Visa tai vyksta nesąmoningai ir nepastebimai mums patiems. Tačiau verta į tokius dalykus atkreipti dėmesį ir pastebėti net savo pačių kūno kalbą.
Galimybė iššifruoti neverbalinius komunikacijos signalus yra tikra dovana, kuria retai naudojamės. Kodėl? Greičiausiai dėl vienos priežasties: mums trūksta atitinkamų žinių. Jei susipažinsite su pagrindiniais neverbalinio bendravimo signalais, išmoksite iššifruoti, kas slypi už žmonių žodžių. Taip pat suprasti, kaip elgtis, kad jūsų žodžiai nekeltų abejonių.
Iš tikrųjų gana dažnai tai, ką sakome, ir tai, ką galvojame, yra du visiškai skirtingi dalykai. Todėl visada pravartu stebėti savo kūno kalbą: laikyseną, intonaciją, veido išraiškas ir kt.
Patariama atkreipti dėmesį į šiuos neverbalinius signalus
Palaikykite akių kontaktą
Kai su kuo nors kalbatės, turėtumėte žiūrėti pašnekovui į akis. Akių kontaktas yra svarbu. Jo vengdami, darote žalą savo reputacijai. Tai bus priimta arba kaip per didelio nuolankumo ženklas (kaip kad tarnai vengia žiūrėti šeimininkui tiesiai į akis), arba kaip ženklas, kad kažką slepiate.
Kitas nepageidaujamas neverbalinis signalas yra dažnas mirksėjimas. Tai kenkia jūsų žodžių patikimumui, nes rodo, kad esate susirūpinęs ir neužtikrintas dėl savęs.
Atsispirkite pagundai pažvelgti į savo telefoną
Manote, kad pokalbio metu užmesti akį į savo telefoną yra menkniekis? Nes tai netrukdo klausytis ir dalyvauti pokalbyje. Klystate!
Norite to ar nenorite, tačiau šiuo gestu siunčiate pašnekovui žinutę, kad nuotrauka ar tekstas jūsų telefone yra daug svarbesnis už jį. Sutikite, kad tokioje situacijoje jums pačiam tai būtų nemalonu ir net įžeidu.
Laikykite telefoną atokiau
Žmonės, kurie visą dėmesį skiria programėlėms telefone, daug rečiau šypsosi nepažįstamiems žmonėms nei tie, kurie išvis neturi su savimi išmaniojo telefono. O šypsena ir dėmesys kitiems yra svarbūs bendravimo pagrindai.
Atkreipkite dėmesį į balso toną
Tarp balso tono ir to, kaip suvokiame žmones, yra tiesioginis ryšys. Su žmonėmis, kurie mums patinka, kalbamės švelniau. O bendraudami su tais, kuriems jaučiame antipatiją, nesąmoningai pakeičiame balso toną į neutralų ar pernelyg oficialų. Tai ir išduoda mūsų santykį su tuo žmogumi.