Ketvirtadienis, 9 sausio, 2025

Naujausi

Rankinės, kurios niekada neišeis iš mados: šio žanro klasika

„Birkin“, „Kelly“, „Jackie“, „Speedy“ ir kiti ikoniniai modeliai, kurių vertė bėgant metams ne mažėja, o tik didėja.

Beprotiškame  besikeičiančių mados tendencijų sūkuryje yra kažkas, kas nepraranda savo aktualumo metų metus. Visų pirma, tai yra klasikiniai „Louis Vuitton“, „Chanel“, „Dior“ ir kitų rankinių modeliai. Bėgant metams kai kurie jų tampa tokiais retais egzemplioriais, kad jų kaina ne tik nekrenta, bet dar labiau pakyla.

Kai kurie patrauklūs daiktai yra geriausios mados investicijos. Po to, kai 2017 metų birželį Honkongo aukcione buvo parduodamas viena brangiausių pasaulyje rankinių, garsi Vakarų žurnalistė Laura Craik savo straipsnyje šį pirkinį palygino su papuošalų ar senovinių automobilių pirkimu. Rankinė kainavo „tik“ 2 milijonus 320 tūkstančių Honkongo dolerių.

Vis dėlto, ši tikrai pasakiška „Birkin“ rankinė, pagaminta iš šviesios krokodilo odos ir papuošta balto aukso bei deimantų furnitūra, priklauso muziejaus ekspozicijai. Taip pat galite investuoti į pigesnius daiktus, kurie jums puikiai tarnaus ilgus metus, ir ramia sąžine galėsite juos perduoti iš kartos į kartą.

Vieną 1983-iųjų dieną, skrendant iš Paryžiaus į Londoną, įvyko lemtingas mados susitikimas: Jane Birkin ir Jeanas-Louisas Dumas sėdėjo vienas šalia kito minkštose odinėse verslo klasės sėdynėse. Ji – talentinga aktorė ir dainininkė, jis – mados namų „Hermès“, kuriuos daugiau nei prieš šimtmetį įkūrė jo prosenelis Thierry Hermès, vadovas. Skrydis virš Lamanšo užtrunka kiek daugiau nei valandą, tačiau tarp skrydžio kaimynų užsimezgė ilgas pokalbis. Pokalbio metu Jane netyčia numetė Hermès rankinę, iš kurios iškrito visas jos turinys. Perfekcionistė ​​Birkin, rinkdama daiktus nuo lėktuvo grindų, pasiskundė Jeanui, kad į odinę rankinę netelpa visi jai reikalingi daiktai. Jis atsakė, kad, deja, negali perdaryti šios rankinės, bet gali pabandyti įgyvendinti aktorės svajonę –  sukurti idealią odinę rankinę. Jane  jam papasakojo, kaip tą įsivaizduoja. Jeanas-Louisas nupaišė eskizą, ir viskas. Vėliau jie susitiko dirbtuvėse, ir Birkin pamatė savo svajonių rankinę, pavadintą jos pačios vardu.

„Birkin“ iš karto sulaukė neįtikėtino populiarumo: 2000-aisiais Victoria Beckham atsainiai užsiminė, kad namuose turi šimtą skirtingų egzempliorių. Ši meilė „Birkin“ gaminiams visiškai suprantama: kiekvienas rankinė yra gaminama Paryžiaus ateljė, o jo gamybos procesas trunka maždaug 18 valandų.

Bazinis modelis šiais laikais kainuoja 12 000 eurų, tačiau net ir turėdami reikiamą sumą piniginėje negalime tiesiog įeiti į firminį butiką ir išeiti su naujutėlaite „Birkin“ rankose. Anksčiau visi, norintys paimti į rankas ikoninio gaminio kopiją, buvo įtraukiami į specialų laukiančiųjų sąrašą, tačiau prieš keletą metų jis buvo pašalintas… „Birkin“ kartais atvežama į prekės ženklo flagmanus, tačiau, kaip sako jų pardavėjai, rankinės baigiasi tą dieną, kai jos atkeliauja, o kada jų pavyks sulaukti kitą kartą – nežinia. Gauti tokią rankinę tikrai nėra paprasta, todėl nieko keisto, kad tai negali būti dar vienas sezoninis pirkinys.

Paryžiaus Hermès namams taip pat priklauso dar viena „asmeninė“ rankinė, pavadinta kitos populiarios XX amžiaus aktorės Grace Kelly vardu. Apskritai viskas, kas buvo susiję su Grace, vėliau tapusia Monako princese, buvo apgaubta magiškos auros. Natūralu, kad toks likimas ištiko ir jos mėgstamiausios rankinės modelį, kuris praėjusio amžiaus viduryje tapo moteriškos elegancijos simboliu. Vis dėlto, tik nedaugelis žino, kad ji buvo sukurta 20 metų prieš tai, kai Kelly atsidūrė dėmesio centre: klasikinė kelioninė rankinė, vadinama sac haut à courroies, pirmą kartą pasirodė 1930 m. Jos autorius – Robertas Dumas. Ši rankinė sulaukė didelio populiarumo 1956 m., kai Kelly buvo nufotografuota su ja gatvėje.

Kelly krepšio gamybos procesas mažai kuo skiriasi nuo Birkin: tos pačios 18 valandų, tas pats meistras, kuris išgraviruoja savo vardą rankinės vidinėje pusėje. Žinoma, kiekviena rankinė pasirodo esanti savaip unikali ir nepakartojama.

„Dior“ taip pat turi išskirtinį kūrinį – „Lady Dior“ (iš pradžių jis buvo žinomas „Chouchou“ vardu). Garsiąją beveik kvadratinę dygsniuotą odinę rankinę, papuoštą keturiais metaliniais raktų pakabukais, 1994 m. sukūrė Gianfranco Ferré, o po metų vienas egzempliorius atsidūrė princesės Dianos rankose, kuris jai labai patiko, ir kurio ji beveik niekada nepaleido iš rankų.

Tokia produkcijos gerbėja mados namams yra tikra dovana: prekės ženklo rinkodaros specialistai žinojo apie fenomenalią pirmosios princo Charleso žmonos stiliaus įtaką kitiems žmonėms. 1996 metais „Chouchou“ krepšys buvo pervadintas į „Lady Dior“, taip pagerbiant princesę Dianą.

Nuo to laiko praėjo daugiau nei 20 metų. Per tą laiką pasikeitė net keli „Dior“ kūrybos vadovai: po Ferre’o garbės postas atiteko Johnui Galliano, vėliau  – Rafui Simonsui, o tuomet ikoniškam prancūzų prekės ženklui pirmą kartą ėmė vadovauti moteris – Maria Grazia Chiuri. Kiekvienas dizaineris turėjo savo ikoninės rankinės versijas, kuriose iš kanoninio „Dior“ modelio kartais likdavo tik forma ir raktų pakabukai. Vis dėlto, visas šias rankines sieja vienas bendras bruožas – neišblėstantis populiarumas.

Mėgstamiausią rankinę turėjo ir kita praėjusio amžiaus stiliaus ikona – pirmoji Amerikos ponia Jacqueline Kennedy. 35-ojo JAV prezidento našlei ypač patiko smėlio spalvos  „Gucci“ rankinė, kuri 1961 buvo pavadinta „Jackie bag“.

Jacqueline Kennedy, dirbusi redaktore, labai vertino šios rankinės dydį ir praktiškumą. Pirmoji ponia ir jos nuotraukos su šia rankine ant peties puošė visus pirmuosius visų Vakarų laikraščių puslapius. Natūralu, kad tai labai prisidėjo prie itališko prekės ženklo pardavimų augimo. Net ir dabar, praėjus daugiau nei pusei amžiaus, vis dar galima įsigyti šią ikoninę rankinę.  Naujos kartos „Gucci“ rankines šiuo metu kuria dabartinis prekės ženklo kūrybos direktorius Alessandro Michele. Šios ikoninės rankinės dabar yra puošiamos ir firminiais siuvinėjimais.

„Chanel“ klasikinė dygsniuota rankinė šiuo metu yra garsiausia pasaulyje. Dar 1929 m. Coco Chanel sukūrė savo pirmąją šio utilitarinio aksesuaro versiją, tačiau jis buvo skirtas išskirtinai tik aukštuomenės damoms, ir šią rankinę buvo galima nešiotis laikant rankose. Viskas pasikeitė tik po 26 metų, kai pasirodė ikoninė „2.55“ dygsniuota odinė rankinė su metaline grandinėle, kuri leidžia užsimesti rankinę ant peties. Revoliucinį sprendimą padiktavo Coco užmaršumas: ji pati teigė, kad nuolat kur nors palikdavo savo rankinę.

Po dar 30 metų „2.55“ rankinė buvo šiek tiek patobulinta:  bendradarbiaujant su Karlu Lagerfeldu, buvo pakeistas šios ikoninės rankinės užsegimas, o ant grandinėlės atsirado odinė juostelė.  Dabar kiekvienoje mados namų kolekcijoje yra dygsniuotų rankinių su grandinėle, tačiau kiekvienais metais šių rankinių kainos yra keliamos, o tiražas – mažinamas.

„Louis Vuitton“ modeliui „Speedy“ jau daugiau nei 50 metų. Ši rankinė yra mažesnė didelio „Keepall“ kelioninio krepšio, kurį 1930 m. sukūrė prekės ženklo įkūrėjo Georgeso Vuittono sūnus, versija. Didelė šios rankinės gerbėja buvo garsi anglų aktorė Audrey Hepburn, kuri Georgesui skundėsi, kad negali didelės kelioninės rankinės kasdien pasiimti su savimi, taigi, buvo sukurta mažesnės rankinės versija.

Pagaminta iš veršiuko odos su garsiosiomis „Canvas“ monogramomis, ši rankinė iki trečiojo tūkstantmečio pradžios išliko nepakitusi. Energingasis Marcas Jacobsas 1997 metais tapo pirmuoju naujojo „Louis Vuitton“ kūrybos direktoriumi, kuriam vadovaujant prekės ženklas pirmą kartą išleido drabužių ir papuošalų kolekciją. Šis prancūzų prekės ženklas pirmasis pradėjo bendradarbiauti su menininkais. „Speedy“ rankinė, kaip ir kiti mados namų gaminiai, buvo savotiška drobė kūrybiniams eksperimentams. Pirmasis buvo Stephenas Spruce’as ir jo garsioji grafičių kolekcija 2001 m., o paskutinis – Jeffas Koonsas ir jo rankinės, pagerbusios vaizduojamojo meno klasiką 2017 m.

Kompaniją „Prada“ 1913 metais įkūrė Mario Prada, o tais pačiais metais pasaulis sužinojo apie naują veršio odos rauginimo būdą, kurį jis pavadino „Saffiano“. Naujas rankinių prekės ženklas greitai išpopuliarėjo tarp jaunųjų aristokratų, kurie ypatingai vertino šių gaminių praktiškumą. Garsiausias prekės ženklo kūrinys prieš daugiau nei pusę amžiaus buvo pavadintas „Galleria“ vardu.

2006 metais plačiuose ekranuose pasirodė Davido Frankelio filmas „Ir velnias dėvi Prada“.  Natūralu, kad šis filmas tapo pačia geriausia „Prada“ gaminių reklama. Tiesa, Miranda Priestly, kurią vaidina Meryl Streep, filme pasirodė ne su „Galleria“, bet su kito modelio rankine. Žinoma, kam tai rūpi, nes visi „Prada“ pardavimai po šio filmo smarkiai šoktelėjo į viršų.

Kassezoninis naujos rankinės pirkimas yra tikras švaistymas. Aukštos kokybės odinės rankinės tarnauja metų metus, o jas priderinti tikrai nebus sunku. Jei baltų marškinėlių ir mėlynų džinsų galite turėti tiek, kiek jums patinka, o juos keisti galite dažnai keisti neišleisdamos daug pinigų, tačiau rankinės tikrai neverta pirkti kiekvieną sezoną. Įsigykite vieną, dvi ar tris rankines, kurias galėsite pritaikyti skirtingoms progoms.

Jau pakalbėjome apie ikoniškus „Chanel“, „Dior“, „Hermès“, „Prada“ ir „Gucci“ rankinių modelius. Taip pat pakalbėsime ir apie kitus, jaunesnius (o kartais ir pigesnius), bet ne mažiau vertingus egzempliorius. Kiekvienas jų jau yra užsitarnavęs „visiems laikams“ statusą, todėl  tereikia išsirinkti sau patinkantį, ir daugiau niekada neišsiskirti!

„City by Balenciaga“ buvo sukurtas  2000 m., kai prie prekės ženklo vairo buvo Nicolas Ghesquière. Nuo pat pasirodymo šis rankinės modelis sulaukė žaibiškos sėkmės, mat šį krepšį pasirinko tuometinė stiliaus ikona – britų modelis Kate Moss. Visas pasaulis tiesiogine to žodžio prasme ėjo iš proto dėl šios dailios blondinės, o jos pačios stilių puikiai papildė ši rankinė.

Balenciaga Classic City

Po 17 metų klasikinis rankinės modelis atgimė naujosios mados namų kūrybos direktorės Demnos Gvasalia pastangomis. Po to, kai dizainerė papuošė rankinę grafičiais, jį  mielai rinkosi ne tik Kate Moss, bet ir televizijos žvaigždė bei top modelis Kendall Jenner.

Klasikinė Ghesquière versija neketina dingti iš prekės ženklo lentynų: ją iki šiol galima įsigyti nuo sezono iki sezono.

„Tom Ford“ prekės ženklas dažniausiai siejamas su kvepalais, akiniais ir seksualia apranga, bet ne su rankinėmis. Tiesa, jis vis dar turi vieną ikonišką modelį – „Jennifer Bag“, pavadintą pagrindinės gerbėjos – aktorės Jennifer Aniston vardu. Savo kolekcijoje ji turi visas įmanomas šio praktiško aksesuaro versijas, o jos kasdieniai stiliaus tapo geriausia šio prekės ženklo reklama.

Tom Ford Jennifer Bag

Įdomu, kad kartą vienas šios rankinės modelis tapo rasistinio skandalo objektu. 2013 metais Šveicarijoje lankėsi garsi amerikiečių televizijos laidų vedėja Oprah Winfrey. Ji užsuko į vieną „Tom Ford“ butiką, ir čia jai labai patiko viena violetinė rankinės versija, kurios kaina siekė 38 tūkstančius dolerių.

Verslininkė paprašė konsultantės parodyti rankinę iš arčiau, tačiau ji atsakė, kad „tai – per brangi rankinė“. Oprah dar kartą pareiškė savo prašymą, tačiau jis ir vėl buvo atmestas. Netarusi nė žodžio, televizijos laidų vedėja apsisuko ir išėjo iš butiko.

Vėliau ji įvykį pavadino „rasiniu kaltinimu“, manydama, kad rankinė jai nebuvo parodyta (taigi, ir neparduota) dėl jos odos spalvos. Viename iš savo interviu Oprah juokavo, kad kažkuriuo metu ji net norėjo pakartoti  savo bandymus, tačiau ji to nepadarė, manydama, kad komisinių už pardavimą negavimas yra geriausia bausmė rasistei pardavėjai.

1979 metais šeimos įmonės „Prada“ vairą perėmė įkūrėjo anūkė Miuccia, kuriai buvo lemta visiems laikams pakeisti suvokimą apie šį mados ženklą. 1984 metais ji sukūrė rankinių kolekciją iš patentuoto Pocono nailono. Rizikuoti neabejotinu prekės ženklo autoritetu dėl jaunos publikos dėmesio buvo tiesiog neregėtas įžūlumas.

Prada Vela

Pirmoji kolekcija buvo išleista tik po penkerių metų, tačiau būtent ši rankinė tapo naujos kartos mados simboliu. Praktiškumas (nailoną lengva prižiūrėti) ir universalumas (tokia rankinė tiks prie absoliučiai visko) pavertė ją jaunų žmonių mėgstama rankine, kurios populiarumas neblėsta jau 30 metų.

Nailonas, anksčiau naudotas tik parašiutų ir tentų gamyboje, iš tiesų pasirodė esąs labai sėkminga medžiaga mados eksperimentams. 1993 metais pasirodė dar viena garsi šios sintetinės medžiagos rankinė – prancūzų prekės ženklo „Longchamp“ „Le Pliage“ modelis. Pagrindinė šios rankinė savybė buvo tai, kad ji buvo A5 formato, kas buvo labai patogu ir praktiška.  Labai pasiteisino ir minimalistinis rankinės dizainas: paprasta trapecijos forma ir ryškios spalvos greitai pavertė ją atpažįstama visame pasaulyje.

Longchamp Le Pliage

„Longchamp“ kūrybinė vadovybė išleido keletą originalių šios rankinės versijų. 2012 m. prekės ženklas išleido savo geriausiai parduodamo „Le Pliage Cuir“ odinės rankinės versiją.

Šios rankinės gamyba trunka 4 valandas, tačiau kiekvieną minutę pasaulyje, remiantis prekės ženklo atstovų pareiškimu, parduodama 10 „Le Pliage Cuir“ egzempliorių.

Jauniausia iš visų yra kvadratinė „Céline“ rankinė, su kuria susipažinome prieš šešerius ar septynerius metus per mados savaitę. Pirmoji rankinės versija pasirodė 2009 m. debiutinėje prancūzų prekės ženklo dizainerio Phoebe Philo kolekcijoje. Manoma, kad šią rankinę pirmosios pastebėjo seserys Olsen, o vėliau – ir kitos įžymybės.

Céline Luggage Tote

Komercinė šio modelio sėkmė paskatino prekės ženklo vadovybę pakartotinai išleisti skirtingų dydžių rankines, kurių spalvos labai varijuoja – nuo ​​tamsių ir prislopintų iki ryškiausių.

Chloé Marcie Bag

Pastaruosius kelis sezonus buvo galima pastebėti „Chloé“ krepšius, ypač „The Drew“ ir „The Faye“. Jų patrauklus dizainas, akimis įskaitomas vos per pusę sekundės, yra idealus sprendimas tiems, kurie nori būti įtraukti į gatvės mados apžvalgas.

Patogumas yra šios rankinės esmė – plačios, tvirtos rankenos, erdvi vidinė dalis ir didelė užtrauktuku užsegama kišenė, kurią be jokių pastangų galima atidaryti viena ranka. Šios rankinės dizainą įkvėpė 70-ųjų bohemiška estetika. Tai – geriausias Chloé namų įkūrėjos Gabi Aghien filosofijos įkūnijimas: savo kūryboje garsi egiptietė sugriovė prancūziškos mados diktatą, savo amžininkams pasiūlydama kur kas suprantamesnius garderobo sprendimus.

Fendi Baguette

1997 metais pasirodė „Baguette“ rankinė, kurią sukūrė ikoninio itališko prekės ženklo įkūrėjų anūkė Silvia Venturini Fendi. Stačiakampis modelis su trumpu diržu greitai išpopuliarėjo: tam padėjo ne tik brangios medžiagos ir gamybos sudėtingumas, bet ir kompetentingi rinkodaros triukai. Taip „Fendi Baguette“ tapo pirmąja rankine, kuri kiekvieną sezoną vėl ir vėl išleidžiama į rinką, tarsi tai būtų ne rankinė, o drabužis.

Carrie Bradshaw, garsioji kultinio „Sekso ir miesto“ herojė, sustiprino miniatiūrinės rankinės  sėkmę. „Fendi Baguette“ buvo pamėgta Sarah Jessica Parker herojės, todėl tai tapo naujos mados simboliu – nepraktišku, ekscentrišku, bet labai gražiu.  Ir visai nesvarbu, kad į šią rankinę tilps tik piniginė, mobilusis telefonas ir lūpų dažai: ko dar prireikė filmo herojei, kad susitiktų su ponu Šauniuoju?

Įdomūs video

Taip pat skaitykite:

---