Brynjaras Karlas Birgisonas iš Reikjaviko 11 mėnesių laikotarpiu daugiau nei 700 valandų skyrė savo projektui: 26 pėdų ilgio ir 5 pėdų aukščio „Titaniko“ kopijai, pastatytai iš 56 000 „Lego“ kaladėlių.
Brynjaras buvo maždaug 6 ar 7 metų amžiaus, kai lankydamasis Bilundo Legolende pirmą kartą pamatė pažangias „Lego“ skulptūras. Jį iškart sužavėjo didžiuliai modeliai.
Tai pasėjo svajonę pačiam sukurti didelį modelį.
Iš pradžių jis neapsisprendė, ką norėtų statyti. Autizmo spektro sutrikimą turintis Brynjaras galvojo, kurį „Lego“ projektą turėtų pasirinkti. Idėjų buvo tikrai nemažai, kol galiausiai jis apsisprendė rinktis „Titaniką“. Būdamas vos 10 metų, jis pradėjo statyti didžiausią pasaulyje legendomis apipinto sudužusio laivo „Lego“ kopiją.
Brynjaro „Lego“ laivą pristatė CNN, kai Tenesio valstijoje esantis „Titaniko“ muziejus išreiškė norą jį eksponuoti. Remiantis svetaine „Upworthy“, jie paaiškino, kad Brynjaras, kuriam dabar sukako 17 metų, per 11 mėnesių skyrė daugiau nei 700 valandų šio projekto įgyvendinimui. Jo „Lego“ laivas yra 26 pėdų ilgio ir 5 pėdų aukščio. Tai – tiksli „Titaniko“ kopija, o laivui užbaigti buvo panaudota 56 000 „Lego“ kaladėlių.
Kai jo skulptūra „Titanikas“ atkeliavo į JAV parodą, jis paaiškino, kad nuo 5 metų valandų valandas žaisdavo su „Lego“ kaladėlėmis. Kartais vykdydavo nurodymus, o kartais statydavo tik iš savo vaizduotės.
„Kai su mama buvome Legolende Danijoje, pirmą kartą pamačiau visus nuostabius didelius garsių namų, lėktuvų ir laivų modelius. Jau tada pradėjau galvoti apie savo „Lego“ modelio kūrimą. Kai man buvo 10 metų, nusprendžiau padėti sukurti „Lego Man“ dydžio Titaniką“, – sako Brynjaras.
Brynjaro senelis yra inžinierius. Jo žinios pravertė, kai reikėjo skaičiuoti, kiek mažų žaislinių kaladėlių reikia maketui pagaminti. Senelis padėjo 10-mečiui sumažinti originalų „Titaniką“ į „Titaniką“, kuris atitiktų „Lego Man“ dydį. Brynjaro motina labai palaikė savo sūnų.
„Jei ji nebūtų parėmusi mano svajonių projekto, jis tikriausiai niekada nebūtų tapęs realybe“, – sako Brynjaras.
Be to, šeima ir draugai paaukojo pinigų, kad jis galėtų nusipirkti 56 000 „Lego“ kaladėlių, reikalingų Brynjaro „Titaniko“ modeliui įgyvendinti.
Brynjaras sako, kad darbas prie šio projekto turėjo vieną labai didelį privalumą: būtent tai jam padėjo priimti savo autizmą. Prieš pradėdamas projektą jis buvo nelaimingas ir vienišas. Brynjaras buvo irzlus, jam stigo pasitikėjimo savimi, todėl bendravimas su kitais žmonėmis buvo šiek tiek komplikuotas. Jaunuolis teigia, kad šis projektas jam padėjo įgyti pasitikėjimo savimi.
„Kai pradėjau šį projektą, visose pamokose turėjau mokytojo padėjėją. Šiandien man to nebereikia, o mano pažymiai tapo geresni. Man taip pat buvo suteikta galimybė keliauti, tyrinėti ir susitikti su nuostabiais žmonėmis“, – sako Brynjaras.
Motina prisipažįsta, kad nebuvo tikra dėl Brynjaro ateities, kai jis buvo vaikas. Ji buvo sunerimusi dėl kliūčių, su kuriomis tenka susidurti autizmo spektro sutrikimą turintiems vaikams.
„Kai jūsų vaikas ateina pas jus su didele, įdomia ir beprotiška svajone, jam reikia jūsų pagalbos. Atidžiai klausykite ir pasistenkite rasti būdų, kaip padėti vaikui įgyvendinti savo svajonę. Tai gali būti geriausia investicija“.
Brynjaro mama priduria, kad svajonės yra tai, kas mus skatina judėti į priekį.
„To niekas iš mūsų negali atimti. Tai – geras dalykas, kai jautiesi šiek tiek įstrigęs ar liūdnas. Svajoti visada galima“, – sako Brynjaro mama.
Brynjaro senelis mano, kad iš anūko projekto galima daug pasimokyti.
„Autizmas neturi atrodyti baisus. Daugybė puikių tyrinėtojų ir nacionalinių lyderių buvo autistai. Svarbu, kad jie sulauktų supratimo ir palaikymo, nes kiekvienas gali pasimokyti iš šių žmonių, jei klausys, ką jie sako“, – teigia Brynjaro senelis.
Kai Brynjaras augo, jo senelis dažnai padėdavo jam įgyvendinti įvairius sumanymus, kurie reikalavo sunkaus darbo. Senelio manymu, tai jo anūkui buvo labai naudinga.
„Tada jam šovė beprotiška mintis iš „Lego“ kaladėlių pastatyti 6 metrų ilgio laivą“, – pasakoja inžinierius ir priduria, kad šiuo metu anūkas svarsto apie didelio techninio supratimo ir įžvalgumo reikalaujančius projektus.