Darbo keitimas visada kelia stresą. Tenka pažinti naujus kolegas, užmegzti su jais santykius ir įsilieti į darbo procesą.
Tą padaryti yra tikrai nelengva, tačiau dar sunkiau tuomet, jei tenka užimti vadovo pareigas. Visai nesvarbu, ar naujas vadovas kilo karjeros laiptais toje pačioje įmonėje, ar čia yra visiškai naujas darbuotojas, bet kuriuo atveju jam teks priprasti prie naujų pareigų. Tą padaryti bus gerokai paprasčiau, jei vadovausitės žemiau pateiktais patarimais.
Jei įmonėje esate naujas darbuotojas…
Žmogus, tapęs vadovu nepažįstamame kolektyve, turi tam tikrų privalumų. Pavyzdžiui, jis gali susikurti gerą reputaciją, net jei ankstesnė komanda jo nepriėmė. Jau pirmąją darbo savaitę turi būti imtasi šių veiksmų:
- Nepasikliaukite kažkieno nuomone. Su kiekvienu darbuotoju susipažinkite asmeniškai, ir nepasikliaukite kažkieno kito nuomone. Išankstinės nuostatos gali viską apsunkinti, todėl pasistenkite, kad taip nenutiktų.
- Susitarkite dėl darbo strategijos. Tą turėtumėte daryti su įmonės generaliniu direktoriumi arba bendrovės įkūrėju. Būtina numatyti konkrečius terminus, per kuriuos reikia pasiekti norimų rezultatų ir išspręsti užsibrėžtus didelio masto uždavinius. Taip jūs vadovybei parodysite, kad turite sistemingą požiūrį į darbą, ir būtent todėl galite pasiekti puikių rezultatų.
- Suorganizuokite susitikimą su aukščiausiais vadovais. Labai svarbu suburti šiuos žmones, o ne kalbėtis su kiekvienu atskirai. Tik tokiu būdu galėsite sužinoti apie tikrąją organizacijos padėtį, apie tikslus, kurių ji siekia. Būtina užmegzti ryšį su aukščiausio lygio vadovais, nes būtent tai padės spręsti strategiškai svarbias užduotis.
- Suorganizuokite susitikimą su skyrių vedėjais. Jei kolektyvas labai didelis, bendrauti su kiekvienu darbuotoju atskirai gali būti tikrai nelengva. Suburkite skyrių vedėjus, iškelkite tam tikras užduotis, ir kartą per savaitę aptarkite pasiektus rezultatus.
- Sukurkite darbo reglamentą. Reikėtų aptarti organizacijos darbo grafiką, išsikelti pagrindinius uždavinius ir tikslus. Būtina nustatyti laiką, per kurį užduotys turi būti išspręstos. Organizuokite susitikimus, kurių metu aptarsite tam tikras temas, tokias kaip rinkodara, naujų produktų pristatymas, ir t.t. Šių susitikimų metu nebūtinai turi dalyvauti visa komanda: kvieskite tik tuos asmenis, kuriems ši informacija yra aktuali.
Jei kilote karjeros laiptais toje pačioje įmonėje…
Jei tapote vadovu toje įmonėje, kurioje dirbote ir anksčiau, jūs jau pažįstate savo kolegas, ir žinote, kokia yra šios įmonės strategija. Vis dėlto, vadovavimas darbuotojams, su kuriais buvote lygiaverčiai kolegos, gali tapti tikrai nemenku iššūkiu. Būtent todėl vertėtų pasinaudoti žemiau pateiktais patarimais, kurie jums padės paprasčiau priprasti prie naujųjų savo pareigų:
- Pasiruoškite personalo pokyčiams. Visi kolegos puikiai pažįsta naująjį vadovą. Kažkas žinią apie jūsų paaukštinimą priims ramiai, ir stengsis dar geriau dirbti, kad jums padėtų, tačiau gali atsirasti ir tokių žmonių, kurie bandys jums pakenkti. Jei taip nutiktų, atsiradus galimybei tokius darbuotojus atleiskite ir ieškokite jiems pamainos.
- Pamirškite apie familiarumą. Adekvatūs žmonės supras, kad bendravimas darbo aplinkoje nebebus toks, koks buvo anksčiau. Jie supras, kad nuo šiol yra jums pavaldūs, todėl stengsis vykdyti patikėtas užduotis. Vis dėlto, gali atsirasti ir tokių žmonių, kurie ims manipuliuoti ir prašyti nuolaidų. Būtent todėl turėtumėte pamiršti familiarumą ir susitelkti vien tik į darbą.
- Leiskite sau būti griežtam. Tai neturi nieko bendra su žiaurumu. Vadovas turi būti griežtas ir reikalaujantis pačių geriausių rezultatų. Jei būsite pernelyg nuolankus, galite prarasti jums pavaldžių darbuotojų pagarbą, todėl pasistenkite, kad taip nenutiktų.
Bet kuris naujas vadovas per tris mėnesius turi parodyti pirmuosius savo darbo rezultatus. Nereikėtų duoti tuščių pažadų aukštesnei vadovybei, ir kalbėti apie tai, kad ateityje bus geriau. Savo žodžius teks įrodyti darbais, nes priešingu atveju galite prarasti naująsias savo pareigas.