Trečiadienis, 22 sausio, 2025

Naujausi

Kodėl amerikietiški sunkvežimiai turi atsikišusias „nosis“, o europietiški – ne?

Jei pažvelgsite į tradicinio amerikietiško sunkvežimio nuotrauką, o tada – į tos pačios klasės europinio modelio nuotrauką, jūsų dėmesį turėtų patraukti viena įdomi detalė. Amerikietiškame variante sunkvežimio priekis yra pailgas, o europietiškame – plokščias. Ar smalsu, kodėl taip yra?

Pažiūrėkite į Amerikos tolimųjų reisų sunkvežimių nuotraukas. Bus sunku rasti transporto priemonę be atsikišusios „nosies“. Žinoma, tokių yra ir JAV. Bet patys populiariausi yra su pailgais priekiais. O Europoje – atvirkščiai. Įdomu, koks šių modelių skirtumas?

Sunkvežimio kėbulo konstrukcines savybes lemia išdėstymas. Europoje naudojamuose sunkvežimiuose variklis visada įrengiamas po kabina. Amerikoje naudojami dviejų tipų išdėstymai: pirmasis yra europietiškas, kai variklis yra po kabina, o antrasis – kai variklis yra priešais kabiną, kaip ir daugumoje automobilių.

Kiekvienas iš šių išdėstymų turi savų pliusų ir minusų. Klasikinė versija su varikliu priekyje yra laikoma saugesne vairuotojui avarijos atveju. Tokį sunkvežimį prižiūrėti yra daug lengviau ir patogiau, o svarbiausia, kad toks išdėstymas leidžia pagaminti tikrai didelę ir erdvią kabiną. Žinoma, yra ir trūkumų. Pvz., prastas matomumas, didelė transporto priemonės masė, didesnės kuro sąnaudos ir, svarbiausia, sunkumai vairuojant.

Atitinkamai sunkvežimiai be tokio variklio dangčio yra laikomi mažiau saugiais vairuotojui, juos sunkiau prižiūrėti, o prie jų kabinų pritvirtinti gyvenamieji kambariai paprastai neišsiskiria dideliu dydžiu ir patogumu. Tuo pačiu metu kabina sveria mažiau, sunaudojama mažiau kuro, o svarbiausia – sunkvežimį daug lengviau vairuoti. Dėl to toks sunkvežimis yra daug saugesnis kitiems eismo dalyviams.

Viskas kaip ir aišku. Tačiau pagrindinis klausimas liko neatsakytas: kodėl Europoje nenaudojami sunkvežimiai su „nosimi“? Atsakymas yra labai paprastas. Europos keliuose paprasčiausiai neleidžiami šie Amerikoje populiarūs sunkvežimiai. Dėl savo gigantiško dydžio jie yra itin nepatogūs važiuoti per Europos miestus, taip pat su jais sunku daugelyje vingiuotų kelių. Europoje yra daugiau sudėtingesnių, siaurų, vingiuotų kelių. Štai kodėl krovinių vežėjai yra priversti naudoti tik tokius sunkvežimius, kurie užmiestyje užima gana mažai vietos.

Įdomūs video

Taip pat skaitykite:

---